Publicaties

Praktijk publicaties / Artikelen in vaktijdschriften
  • Bruin-Muurling, G., Gravemeijer, K.P.E. (2011). Breuk in de aansluiting tussen basis- en middelbare school. In M. van Zanten (ed.) Reken-wiskundeonderwijs - aanpassen, inpassen, toepassen (pp 49-58). Utrecht
  • Bruin-Muurling, G., Gravemeijer, K.P.E. & Van Eijck, M. (2010). Aansluiting schoolboeken basisschool en HAVO/VWO. Nieuw archief voor wiskunde, 5/11(1):33-37
  • Gravemeijer, K.P.E., Bruin-Muurling, G. & Van Eijck, M. (2009). Aansluitingsproblemen tussen primair en voortgezet onderwijs - geen doorgaande lijn voor het vermenigvuldigen van breuken. Panamapost, 28(4):14-19
  • Bruin-Muurling, G. & Van Stiphout, I.M., (2009). Verslag van de Onderwijs Research Dagen. Nieuwe Wiskrant, 28(3):39-40.
  • Bruin-Muurling, G. & Noteboom, N. (2004). Pittige puzzels. Jeugd in School en Wereld (JSW), 89(1):25-28
Presentaties
  • Geeke Bruin-Muurling en Maaike Koopman (2012). Welke kennis heeft een docent nodig bij het effectief onderwijzen van breuken. Gepresenteerd op de Panamaconferentie 18 januari 2012
  • Geeke Bruin-Muurling en Irene van Stiphout (2010). Wat en hoe ... Gepresenteerd op het symposium "Waarom wiskundeonderwijs?", Nijmegen
  • Bruin-Muurling, G., Van Stiphout, I. M. (2010). Doorlopende leerlijnen in het onderwijs:het wiskundeonderwijs als paradigmatisch voorbeeld. Presented at ‘Ons werk – werkt het?’, Tilburg.
  • Irene van Stiphout (2009). Algebraïsche vaardigheden nader onderzocht. Gepresenteerd op de NVvW jaarvergadering 7 november 2009, Nieuwegein.
  • Geeke Bruin-Muurling (2009). Doorlopende leerlijn breuken PO-VO. Gepresenteerd op de NVvW jaarvergadering 7 november 2009, Nieuwegein.
  • Van Stiphout, I. M., Bokhove, C. & Bruin-Muurling, G. (2009). Onderzoek naar algebraïsche vaardigheden. Presented at ‘Wiskunde op de drempel’ NKBW, Amsterdam.
  • Geeke Bruin-Muurling en Irene van Stiphout (2009). Onderzoek naar algebraïsche vaardigheden van eerstejaars op TU/e. Gepresenteerd op de InterTU studiedag, Eindhoven 23 juni 2009
  • Van Stiphout, I.M. Gastcollege algebraische vaardigheden FLOT voor masterstudenten. Fontys Lerarenopleiding Tilburg. Maart 2009.
  • Bruin-Muurling, G. & Van Stiphout, I. M. (2009). Aansluitingsproblematiek in de doorlopende leerlijn rekenen en algebraïsche vaardigheden. Presented at General Mathematics Colloquium - VU , Amsterdam.
  • Bruin-Muurling, G. & Van Stiphout, I. M. (2009). Is er een nieuwe kijk op de aansluitingsproblematiek nodig? Presented at aansluitingsbijeenkomst TU/e, Eindhoven
  • Bruin-Muurling, G., Van Eijck, M. & Gravemeijer, K. P. E. (2008). Vaardigheid van Havo en VWO brugklasleerlingen in het rekenen met breuken. ICO Toogdag, Utrecht. 
Proefschriften
Onze proefschriften zijn nog niet digitaal beschikbaar. Voor meer informatie of een gedrukte versie kunt u contact met ons opnemen.
  • Irene van Stiphout (2011). The development of algebraic proficiency. Eindhoven: Technische Universiteit Eindhoven. ((Co-)promot.: prof.dr. K.P.E. Gravemeijer, prof.dr. W.M.G. Jochems & dr. P.H.M. Drijvers).
  • Geeke Bruin - Muurling (2010). The development of proficiency in the fraction domain : affordances and constraints in the curriculum. Eindhoven: Technische Universiteit Eindhoven. ((Co-)promot.: prof.dr. K.P.E. Gravemeijer, prof.dr. W.M.G. Jochems & dr. M.W. van Eijck).
Lesmateriaal:
  • Noteboom, A. & Bruin-Muurling, G. (2005). Rekentijger (deel 6A, 6B en 7A). Zwijsen
Wetenschappelijke bijdragen (Boek(hoofdstuk), congres, wetenschappelijke tijdschriften)
  • Benschop, N.F., Kleihorst, R., V.d. Vleuten, R,. Muurling, G. & Simonis, J. (2009). Fault Tolerant Logic by Error Correcting Codes. In. N.F. Benschop (ed.), Associative Digital Network Theory - An Associative Algebra Approach to Logic, Arithmetic and State Machines.(pp 83-96) Springer Verlag.
  • Bruin-Muurling, G., Van Eijck, M. & Gravemeijer, K. P. E. (2009). Fraction skills at the start of secondary education in the Netherlands. In M. Tzekaki, M. Kaldrimidou & H. Sakonidis (eds.), Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (pp. 348). Thessaloniki, Greece.
  • Van Stiphout, I.M., Perrenet, J., Gravemeijer, K. (2009). Algebra at risk in Dutch education: a pilot study. Short oral communication presented at PME 33. In Tzekaki, M., Kaldirmidou, M. & Sakonidis, H. (Eds.). Proceedings of the 33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1, p 483. Thessaloniki, Greece: PME.
  • Van Stiphout, I.M. Structural conceptions and the cognitive load theory. Paper presented at Joint Researcher Training: Berlin Summer School 2009.
  • Van Stiphout, I.M.,  Perrenet, J.C., Gravemeijer, K. & Jochems, W. (2009). Cognitive load theory and the development of algebraic skills. Poster presented at 3rd International Cognitive Load Theory Conference
  • Van Stiphout, I. M. & Bruin-Muurling, G. (2008). Dimensies in opvattingen over wiskundeonderwijs Group discussion. In W. M. G. Jochems, P. J. den Brok, T. C. M Bergen & M. van Eijck (eds.), Licht op Leren, Onderwijs Research Dagen. Eindhoven: ESoE.
  • Van Stiphout, I.M. (2008). Cognitive load theory and the development of algebraic skills. Poster presented at joint researcher training Velbert Langenberg, Essen.
  • Van Stiphout, I.M., Perrenet, J.C., Gravemeijer, K. & Jochems, W. (2008). Cognitive load theory and the development of algebraic skill. Paper presented at ICO-toogdag.
  • Bruin-Muurling, G., Taconis, R. & Jochems, W. M. G. (2007). Meten van vaardigheden en strategiegebruik bij breuken: een pilot in 2VWO. In R. Bosker, S. Doolaard & A. Jacobse (eds.), Zorgvuldig en veelbelovend onderwijs, Onderwijs Research Dagen (pp. 263-264). Groningen: GION.
  • Batina, L., Bruin-Muurling, G. & Örs, S. B. (2004). Flexible Hardware Design for RSA and Elliptic Curve Cryptosystems. In T. Okamoto (ed.), Topics in Cryptology - Cryptographers’ Track RSA Conference, LNCS 2964 (pp. 250-263). San Francisco, USA.
  • Batina, L., Jansen, C., Muurling, G. & Xu, S. (2002). Almost Montgomery based Multiplier in GF(2n). In B. Macq & J.-J. Quisquater (eds.), Proceedings of the 23rd Symposium on Information Theory in the Benelux (pp. 61-68). Louvain-la-Neuve, Belgium.
  • Batina, L. & Muurling, G. (2002). Montgomery in Practice: How to Do It More Efficiently in Hardware. In B. Preneel (ed.), Topics in Cryptology, Cryptographer’s track RSA Conference, LNCS 2271 (pp. 40-52). San Jose, CA, USA.
  • Batina, L. & Muurling, G. (2001). AnotherWay of Doing RSA Cryptography in Hardware. In B. Honary (ed.), Cryptography and Coding, proceedings of 8th IMA International Conference, LNCS 2260 (pp. 364-373). Cirencester, UK.
  • Muurling, G., Kleihorst, R., Benschop, N., Van der Vleuten, R. & Simonis, J. (2000). Error Correction for Combinational Logic Circuits. Proceedings 21th Benelux Symposium on Information Theory (pp. 25-31). Wassenaar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...